COVID-19 : maatregelen (update vrij 8/01)

UPDATE 8 januari – CODE ROOD

  1. Wat houdt code rood bij jeugdverenigingen juist in?

đź”´ Activiteiten met leden (-12)
Hoe organiseren?
– Werk in groepen van max. 50 personen.

Soort contact
Binnen je groep?
* Activiteiten mogen zowel binnen als buiten plaatsvinden. Buitenactiviteiten worden sterk aanbevolen.
* Leiding draagt altijd een mondmasker.

🔴 Activiteiten met leden (+12)
VERBODEN

Vanaf zondag 24 januari vliegen we er terug in! Momenteel jammer genoeg wel nog enkel voor onze jongste leden. Maar mika’s t.e.m. rakwi’s verwelkomen we dus graag op de afgesproken verzamelplaats (zie hieronder). 

Indien binnenkort beslist wordt dat jeugdwerking ook voor de oudsten terug mag opstarten, zullen we dit uiteraard met de leiding bespreken.
Hoe dan ook zal het 24 januari ENKEL voor de jongste leden zijn, aangezien we voor alle groepen nog niet voldoende leiding beschikbaar hebben (wegens examens). 

2. Waar verzamelen de verschillende groepen?

Om alles vlot en veilig te laten verlopen verzamelen wij niet allemaal op eenzelfde locatie. Hieronder de verschillende verzamelplaatsen:

  • Mini’s parkje Paenhuys (binnenplein jeugdhuis)
  • Kadees parking Paenhuys (binnenplein jeugdhuis)
  • Speelclub meisjes veld Paenhuys (veld achter Paenhuys)
  • Speelclub jongens veld PH (veld achter Paenhuys)
  • Kwiks Chiro
  • Rakkers Chiro
  • Tippers polder
  • Toppers polder
  • Keti’s polder
  • Aspi’s polder

3. Wie mag deelnemen aan de activiteiten?

Iedereen mag deelnemen, behalve:

  • Wie ziek is of wie ziektesymptomen had in de drie dagen voor de activiteit. Symptomen zijn hoesten, keelpijn, verstopte neus, koorts, diarree, moeilijk ademen.
    • Dat geldt zowel voor leden als voor leiding, VB’s, ondersteuning, enz.
  • Wie in een gezin zit waarvan iemand symptomen vertoont OF in afwachting is van resultaten van een covid-test.

4. Bijkomende maatregelen/afspraken omtrent het verloop:

  • Kinderen +12 (en ouders) dienen een mondmasker te dragen bij het toekomen en vertrekken.
  • Kinderen kunnen tussen 13u45 en 14u afgezet worden op de afgesproken locatie, de leiding zal hen hier opwachten. Wij vragen aan de ouders om niet te blijven praten en meteen terug door te gaan (kiss&ride). Zij die met de fiets komen nemen hun fiets mee tot op de plaats waar hun leiding staat.
  • De Chiro start zoals altijd om 14u en eindigt om 17u. Vanaf dan kunnen de kinderen afgehaald worden op de afgesproken verzamelplaats.
  •  4-uurtje kost zoals gewoonlijk 1 euro. Dit geld zal verzameld worden in een zakje en hierin gedurende 2 weken blijven liggen.

Op die manier hopen we er toch een fantastisch Chirojaar van te maken!

Leiding Chiro Hoegaarden